Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraology, ulaşım döneminde AK parti hükümetleri ve Ankara iletişim altyapısı tarihi bir dönüşüm imzalandı. Bakan Uraological, “son 23 yılda 728 milyar 40 milyon liralık alanda ulaşım ve iletişim alanında”. Dedi.
Bölünmüş yolun uzunluğu bin 206 kilometreye ulaştı
Bakan Uraloğlu, başkent illeri ve tüm bölgeler ve ankara ile kesintisiz bağlantılarla bağlantı kurmayı ilan etti; Bolu, Eskisehir, Konya, Kirikkale, Kirseshir ve Cankiri yakın illerimizde bölünmüş modern yollarla. Bakan Uraloğlu, beyanında aşağıdaki ifadeleri ekledi:
“2002 yılında, bölünmüş Ankara yolunun uzunluğunu 466 kilometreden 206 kilometreye çıkardık. 23 yaşında, 740 kilometre sıcak futbol caddeleri bitüm, 7 bin 721 kilometre asfalt iş ve vatandaşlar için daha fazla vatandaş, vatandaşlar için rahatlayan vatandaşlar, vatandaşları rahatlattı.
Edirne’den Şanliurfa’ya, kesintisiz otoyol ağı
Bakan Uraloğlu, 330 kilometrelik Ankara-Nihde otoyolu, 2020’de Sanlurfa’daki Edirne sayesinde 230 kilometrelik binlerce otoyol ağı uzatıldı. Uraloğlu, Ankara ve Mersin, Adana, Gaziantep ve Şanliurfa arasında otoyol konforu ile seyahat ettiğini söyledi.
Eserler Ankara-Kirikkale-Delice Otoyolunda başladı
Uraloğlu, Kasım 2024’te Ankara-Kukkale-Delice otoyolunun inşaat sözleşmesini imzaladığını hatırladı. Bunu rahatlatacağız. “Dedi.
Merkez Anadolu Yolu 276 kilometre uzunluğunda olacak
Bakan Uraloğlu ayrıca Antolian Otoyolu’nda Ankara bölgesi ve Sakarya’nın Akyazası arasında inşa edilmesi gereken bir beyan yayınladı ve 225 kilometre, 51 kilometrelik ana gövde de dahil olmak üzere toplam 276 kilometre uzunluk oluşturacağız. Trafiği toplam 6 şerit, 3 tur ve 3 varış ile servis etmeyi planlıyoruz. Merkezi Anal Karayolu ve Kuzey Marmara otoyolunun Ankara-Nihde otoyolu ile daha hızlı bir bağlantı kuracağız. “Bir açıklama yaptı.
19 otoyol projesinde çalışmalar devam ediyor
Yatırımların karayollarıyla sınırlı olmadığını belirterek Uraloğlu şunları söyledi: “Nallahan Köprüsü, Nallahan Bird Cennet tünelleri ve bağlantı yolları. Yüksek Mahkeme Köprüsü, KuzikaHamam Hastanesi’nin farklı seviyelerde kavşağı ve hizmet süreci gibi Polatli şehrinin geçişi.
Tarihi köprüler restore edildi
Ankara’daki tarihi köprüleri restore ederek kültürel mirası koruduklarını belirterek Uraloğlu şunları söyledi: “Sadece modern yollar inşa ediyoruz, aynı zamanda tarihimizi de koruyoruz. Akköprü, David Köprüsü, Etlik ve Alkezdağ tarihsel köprülerimizi restore ettiler ve bu eserleri ulaşım altyapılarımızın bir parçası haline getirdi. Dedi.
YHTS 97.4 milyon getirdi
Demiryollarında Ankara Çağı’nı başlattığını iddia ederek Bakan Uraloğlu, Ankara Demiryolu altyapısını yenilediğini ve kimin modernleştiğini söyledi. Bakan Uraloğlu, “Ankara-Eskisehir, Ankara-Onanbul, Ankara-Konya ve son olarak Ankara-Sivas yüksek hızlı demiryolu hatları Ankara’ya 2 bin 251 kilometre yüksek hızlı demiryolu ağı getirdi.
Ankara-iMir’in hızlı demiryolu projesi doğrudan 7 milyon kişiye hizmet verecek
Bakan Uraloğlu ayrıca yüksek hızlı tren projelerinin devam ettiğini ve yakındaki kapı Ankara ve Okmir’i yapacak 505 kilometrelik yüksek hızlı tren projesi Ankara-iMir hakkında bilgi verdiğini vurguladı. Bakan Uraloğlu, beyanında aşağıdaki ifadeleri ekledi:
“Hatımız, Ankara-Izmir arasındaki seyahat süresini 14 saatten 3,5 saate düşürecek ve doğrudan Ankara-Afyonkarahisar-Uşak-Manisa ve Okmir’de yaşayan yaklaşık 7 milyon insanın nüfusuna hizmet edecek.
Süper hızlı tren hattının ön -proje eserleri tamamlandı
Uraloloğlu, Ankara ve İstanbul arasında tamamen yeni bir çizgi planladığını ve şunları söyledi: Bir açıklama yaptı.
“Ankara’nın Kentsel Demiryolu Sistemi 23.1 -Kilometrenin 103.6 kilometrede artırdık”
Uraoglu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, Kızıl Crescent-Cayyolu, Batukent-Snini, Keçiören-Akm, Akm-Gar-açm Metro ve Ankara halkına sunduklarını hatırlattı.
2018 yılında, yenilenen ve hizmete giren Daşkentray, son 7 yılın 113 milyondan fazla yolcu getirdiğini vurguladı. Bakan Uraloğlu sözlerini aşağıdaki gibi sürdürdü:
“Bir bakanlık olarak, kentsel demiryolu sistemi hattını 23.1 kilometre artırdık ve 80.5 kilometre 103.6 kilometreye uzattık. 26.2 kilometre Esenbooğa Havaalanı Metro Hattı, Etlik Şehir Hastanesi ve Intraklar ve ÇuBuk Bölgesi Kilometers projesinin.
Esenboğa’nın yolcularının yeteneği 30 milyona yükselecek
Ankara Esenbooğa Havaalanı yıllar boyunca artan yolcu talebine dikkat çekti, “2002’de 2 milyon 836 bin 628 yolcu havaalanına ev sahipliği yaptı, 2024’te 12 milyon 913 bin 753 kişi. 2025’in ilk çeyreğinde, yolcu sayısı 3 milyon 10 bin 378’e ulaştı.” Dedi.
Son yıllarda Esenboğa Havalimanı’nda bir dizi tadilat yaptığını hatırlayan Bakan Uraloğlu, talebin daha da artacağı koşuluyla havaalanını daha yenilikçi ve vizyoner bir anlayışla geliştirmeye devam ettiğini açıkladı.
Uraloloğlu, Aralık 2022’de beceri artan çalışmaların kapsamında iki aşamalı bir proje uyguladığını söyledi. Uraoglu. Dedi. Terminal binasının ikinci aşaması olan Bakan Uraloglu, en az 40 bin metrekarelik genişletilecek.