Mehmet Şimşek açıkladı! Yeni düzenlemeler geliyor – Son Dakika Ekonomi Haberleri

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, bildirim zorunluluğunu ve bürokratik süreçleri azaltmak için bir dizi uygulamayı hayata geçireceklerini belirterek, şöyle konuştu: “Bu kapsamda gider makbuzunu elektronik ortama taşıyoruz, 'e-Log uygulamasını yaygınlaştırıyoruz, kaldırıyoruz. Ba-Bs bildirimleri ve elektronik bildirimin kapsamının genişletilmesi.”

Şimşek, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın hazırladığı yeni uygulamaları değerlendirdi.

Mükelleflere kolaylık sağlayacak bir dizi beyanname taslağı üzerinde çalıştıklarını bildiren Şimşek, bu taslakları kısa süre içerisinde yoruma açacaklarını söyledi.

Şimşek, şöyle konuştu: “Bildirim yükümlülüklerini azaltmak, vergiye gönüllü uyum yoluyla kayıt dışı ekonomiyle mücadeleyi artırmak ve bürokratik süreçleri azaltmak amacıyla bir dizi uygulamayı hayata geçiriyoruz, e-postayı yaygınlaştırıyoruz. -Defter uygulaması, Ba-Bs bildirimlerinin kaldırılması ve elektronik bildirimlerin ortadan kaldırılması.” Erişim alanını genişletiyoruz dedi.

1,6 MİLYON VERGİ MÜKELLEFİNE İLİŞKİN BA-BS TEBLİGATLARI SİLİNECEK

Yeni uygulamaların detayları hakkında bilgi veren Şimşek, bilançolarında defter tutan mükelleflerin 2008 yılından bu yana aylık olarak aldıkları ve satışlarını bildiren Ba-Bs bildirimlerini kaldıracaklarını söyledi.

Varlık bazında defter tutan yaklaşık 1,6 milyon mükellefi kapsayan bu formlara olan ihtiyacın, elektronik belge taleplerinin artması ve kurumlar arası veri paylaşımının devreye girmesiyle azaldığını vurgulayan Şimşek, şöyle konuştu: Durumu göz önünde bulundurarak bu bildirim formlarının alınması uygulamasına yakın gelecekte son vereceğiz” dedi.

BİLANÇODA DEFTER TUTAN TÜM MÜKELLEFLER E-DEFTER TUTACAK

Halihazırda bilanço esasına göre defter tutan yaklaşık 720 bin mükellefin kullandığı e-Defter uygulamasının kapsamını genişleteceklerini vurgulayan Şimşek, hazırladıkları projeyle tüm vergi mükelleflerinin Bilanço esasına göre defter tutanlar e-Defter uygulamasına dahil edilecek.

Şimşek, uygulamaya 1 milyona yakın vergi mükellefinin dahil edileceğini vurgulayarak, e-Defterlere ilişkin sertifika dosyalarının gönderilme zamanlamasında da değişiklik yapacaklarını söyledi.

ELEKTRONİK BELGELERİN UYGULAMALARI GENİŞLETİLECEK

Fatura, irsaliye, serbest meslek makbuzu gibi mükelleflerin hazırlaması gereken 9 belgenin elektronik ortamda düzenlenebileceğini belirten Şimşek, şöyle devam etti:

“Elektronik olarak hazırlanan bu belgeler alıcılarına elektronik olarak iletildiği için kağıt, toner, posta ücreti gibi maliyetlerden ve zamandan büyük tasarruf sağlıyor. Bu belgelere gider raporunun da eklenmesi için çalışıyoruz. Bu belgenin her iki alıcı tarafından da imzalanması gerekiyor. ve satıcı.” Elektronik veya iletişim araçları aracılığıyla onaya odaklanıyoruz. Ayrıca, vergi mükelleflerinin bu yıl için düzenledikleri 6 bin 900 liralık fatura düzenleme limiti dahilinde, hâlihazırda alıcısına kağıt makbuz olarak gönderilen “e-Müstahsil makbuzu”nda da benzer yöntemin kullanılması planlanıyor. . “Amaç, kalan faturaların elektronik ortamda düzenlenmesini sağlayarak muhasebe ve beyanname işlemlerinin yapılabilmesini sağlamaktır.”

E-TEBLİGAT

Gelir İdaresi Başkanlığı'nın 2016 yılında devreye aldığı ve 9,2 milyon kişinin kullandığı elektronik tebligat uygulamasını (e-Tebliğ) hatırlatan Şimşek, elektronik tebligat sistemini 8 kamu kurumunun kullandığını vurgulayarak, 6 farklı kurumla entegrasyon çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Şimşek, “Araç alıcılarını elektronik tebligat uygulamasına dahil etmek için çalışıyoruz. İlk aşamada yeni araç alıcılarının uygulamaya dahil edilmesi öngörülüyor.”

MALİ DANIŞMANLAR İÇİN KOLAY YETKİLENDİRME

Bakan Şimşek, beyanname ve bildirimler başta olmak üzere mükelleflerin vergi yükümlülüklerinin önemli bir kısmının mali müşavirler tarafından yerine getirildiğinin altını çizerek, şöyle konuştu:

“Öngörülen değişiklikle mükellefler, aracılık ve sorumluluk anlaşması yaptıkları profesyonellere, Dijital Vergi Dairesi'nde sunulan hizmetlere ilişkin işlemleri kendi belirledikleri şekilde yürütmeleri için yetki verebilecekler. Bu nedenle mali müşavirler, Dijital Vergi Dairesi'nde sunulan hizmetlere ilişkin işlemleri yürütmek üzere, aracılık ve sorumluluk anlaşması yaptıkları profesyonellere yetki verebilecek. Office dijital Vergi Dairesi, vergi mükellefi verilerine ihtiyaç duymadan kendi verileriyle.” Giriş yaparak mükellefleri adına yapmaya yetkili oldukları işlemleri gerçekleştirebilecekler.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Popüler Firmalar
Güncel Haberler
Sponspor Bağlantılar: Antalya Haber